با احترام، در راستای توسعه بانکداری الکترونیک از طریق تلفن همراه و هچنین افزایش کیفیت و کمیت خدمات رسانی به مشتریان، نسخه 5/2 نرم افزار همراه بانک با قابلیت‌های جدید بر روی شبکه تارنمای (وب سایت) اینترنتی بانک ملی ایران به نشانی WWW.bmi.ir قرار گرفته و آماده بهره برداری می باشد.
لازم به ذکر است استفاده از سرویس‌های مالی نرم افزار یادشده( نظیر انتقال وجه به حساب خود یا دیگران، انتقال وجه بین بانکی (پایا)، پرداخت اقساط تسهیلات، پرداخت قبوض از طریق شماره حساب، خرید شارژ سیم کارت از طریق شماره حساب) با مراجعه مشتریان به شعب و تکمیل فرم‌های فعال‌سازی و برگه مقررات و شرایط عمومی و اختصاصی استفاده از نرم افزار همراه بانک (پیوست دستورالعمل) فعال می گردد.
برخی از ویژگی های جدید نسخه 5/2 نرم افزار همراه بانک

سرویس های مبتنی بر شماره حساب
انتقال وجه به حساب سایرین( ملی به ملی ) با سقف روزانه 5.000.000 ریال
انتقال وجه بین بانکی (پایا) با سقف روزانه 5.000.000 ریال
پرداخت اقساط تسهیلات متمرکز با سقف روزانه 5.000.000 ریال
اعلام نرخ ارز
خرید شارژ سیم کارت
پرداخت قبوض خدماتی
دریافت شناسه شبا(ویژه حساب های بانک ملی ایران )
سرویس های مبتنی بر شماره كارت
- اعلام مانده کارت شتابی
- اعلام مفقودی کارت
- پرداخت قبوض خدماتی
- خرید شارژ سیم کارت

مراحل انجام کار
1- دریافت و نصب نسخه 5/2 نرم افزار همراه بانک
نسخه 1/2 نرم افزار همراه بانک به همراه راهنمای نصب نرم افزار برای استفاده مشتریان از طریق شبکه تارنمای بانک ملی ایران(وب سایت WWW.bmi.ir) قابل دریافت می باشد.)

2- فعال سازی سرویس‌های مالی نرم افزار همراه بانک
1-2- صاحب حساب برای استفاده از سرویس‌های مالی سامانه همراه بانک (شامل انتقال وجه به حساب خود یا دیگران، انتقال وجه بین بانکی، پرداخت اقساط تسهیلات، پرداخت قبوض خدماتی از طریق شماره حساب، خرید شارژ سیم کارت از طریق شماره حساب) به یکی از شعب بانک ملی ایران مراجعه نموده و فرم فعال سازی و برگه مقررات و شرایط عمومی و اختصاصی استفاده از نرم افزار همراه بانک را تكمیل و امضاء می نماید. لازم به ذکر است برای استفاده از سایر سرویس‌های سامانه همراه بانک، نیازی به تکمیل فرم فعال سازی در شعب بانک نیست.

3- درخواست غیرفعال سازی/ تعویض سیم کارت
مشتریان برای غیر فعال سازی سرویس‌های مالی سامانه همراه بانک، می بایست به یکی از شعب بانک ملی ایران مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم غیر فعال سازی همراه بانک (پیوست دستورالعمل) اقدام نمایند. همچنین مشتریان می‌توانند برای غیر فعال سازی، پیامکی که از چپ به راست حاوی شماره حساب و رمز حساب ‌باشد را از طریق هر تلفن همراهی به شماره 200044 ارسال نمایند. در این حالت عمل غیرفعال سازی در همان لحظه انجام شده و در صورت موفق بودن عملیات پیامکی مبتنی بر تایید عمل غیرفعال سازی بروی گوشی ارسال کننده پیامک دریافت خواهد نمود.
1-3- صاحب حساب می‌بایست در صورت سرقت یا مفقود شدن تلفن همراه یا سیم کارت، بلافاصله رمز دوم کارت خود را با استفاده از یک دستگاه خود پرداز بانک ملی ایران و رمز حساب خود را با استفاده از سیستم تلفن بانک ملی تغییر داده و سیم‌کارت خود را از طریق مراجعه به اپراتور تلفن همراه، غیر فعال نماید. همچنین اگر قبلا فرم فعال سازی همراه بانک را در شعبه بانک تکمیل نموده است، با ارسال یک پیامک حاوی شماره حساب و رمز حساب به شماره 200044، سرویس‌های مالی همراه بانک خود را غیر فعال نمایند.
2-3- صاحب حساب باید، پیش از واگذاری گوشی تلفن همراه، ابتدا گزینه بازگشت به تنظیمات اولیه را انتخاب نموده و پس از آن برنامه را از روی گوشی حذف نماید. با انجام این عمل کلیه اطلاعات حساب‌های ثبت شده و نیز پیام‌های دریافتی موجود بر روی گوشی از بین می‌روند.


3-3- درصورتیکه صاحب حساب بخواهد پس از واگذاری سیم کارت از سیم کارت دیگری در گوشی تلفن همراه خود استفاده نماید، باید ابتدا با مراجعه به شعبه نسبت به فعال‌سازی سرویس بر روی سیم کارت جدید اقدام نموده و یک روز پس از ارائه درخواست به شعبه و پس از تعویض سیم کارت، با مراجعه به منوی تنظیمات، گزینه" بازگشت به تنظیمات اولیه" را انتخاب نماید و پس از آن با استفاده از گزینه‌های "انتقال حساب‌ها به سیم کارت فعلی" و "انتقال سرویس‌ها به سیم کارت فعلی" حساب‌ها و سرویس‌های یکطرفه ثبت نام شده خود را به سیم کارت جدید انتقال دهد.
همچنین در صورتی که قبلاً فرم فعال سازی همراه بانک را برای شماره سیم کارت قبلی پرکرده باشند با مراجعه مجدد به شعبه فرم فعال سازی همراه بانک را برای شماره سیم‌کارت جدید خود تکمیل نمایند.
4-3- پیش از واگذاری سیم کارت خود، چنانچه صاحب حساب، سیم کارت دیگری را جایگزین ننماید، باید حساب‌ها و سرویس‌های یکطرفه ثبت شده در نرم‌افزار همراه بانک را حذف نموده و با مراجعه به یکی از شعب بانک، درخواست غیرفعال سازی همراه بانک را ارائه نماید.
5-3- در صورت بروز هرگونه عملیات غیرمجاز بر روی حساب، صاحب حساب می‌بایست در اسرع وقت ضمن تغییر رمز دوم کارت و رمز حساب برای غیرفعال سازی امکان عملیات مالی از طریق نرم افزار به نزدیکترین شعبه بانک مراجعه نماید.

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 4 مرداد 1391    | توسط:    |    |
نظرات()